Merk & Strategie

Dit is de nieuwe commercial van Albert Heijn: 'Everybody Appie'

Roderick Mirande, redactie | 13 april 2016, 16:13

Het was lang wachten op de nieuwe commercial van Albert Heijn. De nieuwe pay-off luidt: 'Everybody Appie'.

Albert Heijn start eind volgende week met de uitzending van een reeks tv-commercials. Centraal staat het nieuwe thema: &;Everybody Appie&;.

Distrifood meldt dat &;Everybody Appie&; door Albert Heijn wordt aangemerkt als de opvolger van de reclames met supermarktmanager Harry Piekema. Volgens het vakblad toont Albert Heijn in de eerste weken na de lancering vier verschillende commercials. In iedere commercial staat iemand centraal die vertelt wat zijn of haar relatie is met Albert Heijn. Het zijn niet alleen klanten die in de reclamefilms aan het woord komen, maar ook medewerkers en leveranciers. 

Dit is de eerste commercial die naar buiten is gebracht:

;n Appie!

Gisteren maakte Albert Heijn al bekend dat een nieuw geformuleerd intern manifest ook de leidraad wordt voor alle externe communicatie. Lees .

Creatie: TBWA/Neboko

Aanvullende verslaggeving volgt.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (16)

Comment author avatar
Avatar

Wendy

(13 april 2016, 17:59)
Er zijn meer merken die de klant centraal zetten, maar in het supermarkt geweld zie je nog niemand die zichzelf zo durft te laten zien. In de huidige trend waarin we allemaal op zoek zijn naar lokale relevantie, de mens achter het merk en je je eigen identiteit vormt door precies te eten/kopen/dragen wat je zelf wilt is dit een super slimme zet van Albert Heijn! Zo wordt iedere Albert Heijn ook een klein beetje van jou.

En ohhja, oma'tjes. I love them.
Avatar

Wendy

(13 april 2016, 18:01)
Er zijn meer merken die de klant centraal zetten, maar in het supermarkt geweld zie je nog niemand die zichzelf zo durft te laten zien. In de huidige trend waarin we allemaal op zoek zijn naar lokale relevantie, de mens achter het merk en je je eigen identiteit vormt door precies te eten/kopen/dragen wat je zelf wilt is dit een super slimme zet van Albert Heijn! Zo wordt iedere Albert Heijn ook een klein beetje van jou.

En ohhja, oma'tjes... I love them.
Avatar

Dave

(14 april 2016, 9:29)
Eindelijk verlost van die irritante sullige Harry Piekema. Hopelijk wordt de klant vanaf nu weer serieus genomen. Dit is in elk geval een hele mooie start. Heel mooi filmpje, mijn complimenten!
Avatar

Theo

(14 april 2016, 9:51)
Hulde voor de verkoopafdeling van TBWA. Als je dit soort sentimentele gedrochten kunt verkopen - het muziekje doet vermoeden dat de oude meneer Unox zelf zijn rookworst komt bezorgen - moet in staat zijn tot meer. Bij dezen een oproep aan alle noodlijdende retail bedrijven: wend u tot TBWA! Dat AH zich laat verleiden tot het opsouperen van het PGB van visueel gemankeerde oudjes is op zijn minst dubieus, zo niet crimineel. De klapper van de week is dat ook: Everybody Appie. Je roept eens wat, je lacht erom, je gaat even poepen en dan gaan de collega's van de afdeling bedenkelarij echt aan het werk. Niet bij TBWA, daar gaat de verkoopafdeling op volle kracht richting de kruidenier die niet alleen alles verkoopt maar ook alles vreet. Deze campagne zet de klant niet centraal maar zet de marketingafdeling van Ahold voor lul. En daar betalen ze hun bureau ook nog een aardige zak met duiten voor. Slimme jongens, die van de TBWA verkoopafdeling
Avatar

Jacques Peters

(14 april 2016, 10:16)
Echt terug naar de klant..........! De buurtsuper; ga daar maar eens kijken. Alleen hebben die geen massa, dus geen omzet.

Het wordt nog leuk tussen de bekende supermarkten en het nieuwe initiatief picnic.nl.
Avatar

Bas

(14 april 2016, 11:22)
Harstikke leuk, maar er zijn toch wel een paar details die opvallen.
Ten eerste in het shot op de bank groeit er een plantje uit mevrouw haar hoofd. Het licht is ook erg minimaal, zo zien we geen puntjes in haar ogen... En waarom moet ze ondertitelt worden? Als de verstaanbaarheid te slecht is was de casting niet op orde, ik heb geen last van de verstaanbaarheid overigens. Dus waarom? Al met al krijg ik het gevoel dat het idee prima in orde is maar dat de uitvoering is overgelaten aan een paar juniors. Kassa voor TBWA/Neboko, pech voor AH.
Avatar

David Brinks

(14 april 2016, 20:52)
@Bas
Ik neem aan dat de ondertiteling bedoeld is voor de commercialvariant die op Facebook wordt ingezet. Die worden namelijk standaard afgespeeld zonder geluid, dat moet je zelf aanzetten als je dat wilt. Dan is die ondertiteling juist slim, lijkt me.
Avatar

Scato van Opstall

(14 april 2016, 22:44)
http://karmabrothers.org
Oma wordt in deze commercial ondertiteld, terwijl ze gewoon Nederlands spreekt. De nieuwe pay-off daarentegen verschijnt alleen als titel, maar wordt niet uitgesproken. En juist deze tweetalige woordgrap vraagt enige verduidelijking... Wat moeten we nu zeggen? Effrieboddie Appie? Effrieboddie Appie? Lost in translation. Misschien maar fonetisch ondertitelen?
Avatar

Peter

(15 april 2016, 12:03)
Voor de oude garde; de ondertiteling is voor online. Zo kun je op je mobiel (jaja) zonder geluid toch de commercial bekijken.
Avatar

Martijn

(15 april 2016, 12:59)
Ik zie best een mooi filmpje met een vriendelijke bezorger en lieve oma. Een beetje documentaire stijl. Midden in de samenleving gevoel. Kan een mooie serie worden.

Everybody E/Appie moet nog op mij indalen. Elke ochtend hoor ik al ruim een week het liedje 'Is everybody happyyyy' van Jumbo supermarkten voorbijkomen, om hun groente (als ik het goed onthouden heb) mee aan te prijzen. Dit is natuurlijk onbedoeld toeval, maar iets in mij zegt dat niet iedereen hier blij mee is.
Avatar

hans van rijs

(15 april 2016, 13:44)
Steek je nek eens uit en maak een echte testemonial inplaats van deze meuk. Al die trucjes en leuke woord grapjes heb je na 1 uitzending wel door.
Ga eens terug in de tijd en zoek de testemonials die HET BOEK haalde voor FHV en AH.

Avatar

Scato van Opstall

(15 april 2016, 20:42)
http://karmabrothers.org
Beste Peter Zonder Achternaam: draagbare telefoons en tablets hebben speakers en oortjes. Clips, vloggers, maar ook commercials op een vakforum en speelfilms bekijk ik met geluid (hé, eigenlijk net als de allerjongste garde, mijn kinderen en hun vrienden). Geluid is de helft van een A/V productie. Mijn geluidsstudiovrienden zouden me vermoorden als ik commercials zonder geluid bekijk. Dus vragen meer mensen zich (niet onterecht) af waarom er op deze vaksite ondertitels in de edit staan. Leidt af van oma. En het enige dat ik echt graag wil weten, zeg je nou eppie of appie, wordt niet uitgesproken of ondertiteld ;)
Avatar

Mike

(18 april 2016, 11:02)
Een reactie van Hans Van Rijs dat woordgrapjes niet leuk zijn. Treffend. Ik zag laatst hier op adfo trouwens een red band commercial,met een zelfde soort woordgrappen. Enig idee wie die geregisseerd heeft?
Avatar

Lionell Schuring

(20 april 2016, 9:19)
@scato: volgens die gekke ouwe supermarktmanager spreek je het uit met de 'a' van appie. Kijk maar naar het einde van een van zijn eerste commercials: https://www.youtube.com/watch?v=nolcKXjO7mI

Gerelateerde items Albert Heijn Everybody Appie

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events