Merk & Strategie

Cor Molenaar: ‘Niet duidelijk wat de aantrekkingskracht van Hudson’s Bay wordt’

Roderick Mirande, redactie | 5 september 2017, 16:07

VIDEO Adfogroep liep met retailprofessor Cor Molenaar door Hudson’s Bay. Dit zijn zijn eerste bevindingen.

Hudson’s Bay, dat vandaag zijn eerste Nederlandse vestiging opende aan het Amsterdamse Rokin, kiest volgens Cor Molenaar, hoogleraar aan de RSM Erasmus Universiteit, een duidelijk andere aanpak dan De Bijenkorf. Molenaar: ‘Hudson’s Bay komt met een heel andere inrichting, heel veel licht, heel veel wit. En daardoor weinig sfeer. Maar dat spreekt de doelgroep misschien wel aan.’

In onderstaande video geeft Molenaar in vogelvlucht zijn visie op de opening. Meer uitgebreide verslaggeving, klik hier.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Gerben Busch

(6 september 2017, 10:39)
http://www.thevalley.nl
Met de gedeeltelijke overlap in assortiment tussen de Bijenkorf en Hudson's Bay kan ik me voorstellen dat ook de doelgroep 30-50 liever naar de eerste gaat. Waarom zou de voorkeur van deze leeftijdsgroep uitgaan naar een wit en klinisch, terwijl sfeer en geborgenheid/familiegevoel juist belangrijkere waarden lijken dan ooit tevoren (zie het aantal uitverkochte festivals dat explodeert en de zich ontwikkelende buitenshuis eet- en koffiecultuur). Ik had van orakel Cor graag meer stelling gezien, m.a.w. een antwoord op de vraag: gaat Hudson's Bay het met de gekozen formule halen of niet?
Avatar

cor molenaar

(6 september 2017, 21:07)
Ik heb kanttekeningen gemaakt. Ook aangegeven dat HBC na kerst de ontwikkelingen zal analyseren en bijsturen. Dit is geen star beleid. Ik stel dat het geen gelopen race is, tegelijk is het te vroeg voor definitieve uitspraken. Ik zal het volgen.

Gerelateerde items Hudson's Bay Cor Molenaar

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events