Merk & Strategie

Coca-Cola gaat werkend Nederland helpen om genoeg te drinken met 'online drinkcoach'

Rob Beemster, redactie | 10 juli 2017, 12:06

Coca-Cola European Partners (CCEP) kiest C2B voor de digitale advertising rond Drinken Werkt Beter initiatief. 

Drinken Werkt Beter is een initiatief van CCEP, met als doel om de mindset van werkend Nederland te veranderen. Een op de drie Nederlanders drinkt namelijk te weinig op het werk, zo heeft CCEP vastgesteld. Met de unbranded campagne Drinken Werkt Beter wil het fmcg-bedrijf hier verandering in brengen.

Aan de basis van de campagne staat een chatbot die werkt als een ‘online drinkcoach’. Met lichte en ludieke content stuurt deze de werknemer dagelijks herinneringen om meer te drinken. Social marketingbureau C2B is gevraagd om de digitale advertising rond het Drinken Werkt Beter initiatief op zich te nemen. Met een variëteit aan advertenties worden doelgroepen getriggerd om de chatbot te starten.

Verschillende tijdschema’s en het gebruik van informele en creatieve content maken onderdeel uit van de advertising strategie, evenals verschillende formats (een mix van carrousels, video’s en fotografie). Peter Dunselman, advertentie- en campagnemanager C2B: 'We trekken veel uit de kast, om zoveel mogelijk Nederlanders genoeg te laten drinken deze zomer.'

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (7)

Comment author avatar
Avatar

Han

(10 juli 2017, 16:12)
Is de boodschap 'Drink meer vergif'?
Avatar

Rob Beemster

(10 juli 2017, 17:16)
Ik denk drink meer water. Maar een colaatje zal ook goed zijn.
Avatar

Nick

(10 juli 2017, 18:40)
Weet dat CCEP ook de 'maker' achter Chaudfonaine is!
Avatar

Han

(11 juli 2017, 9:09)
Nee Rob. Een colaatje is absoluut niet goed en dat weet je best wel. Cola en alle andere frisdranken, zowel de reguliere als de suikervrije varianten, zijn puur vergif voor je lichaam. Met name het claimen van een gevoel van gezond doen stuit me erg tegen de borst. Als een sigarettenmerk bijvoorbeeld zou koketteren met 'zorg je er wel voor dat je genoeg frisse lucht binnen krijgt' zou de wereld terecht op zijn kop staan. Dit is op zijn zachts gezegd verwerpelijk en slechts een kwestie van tijd voor het strafbaar is.
Dat ook Chaudfontaine een CCEP merk is doet niets af aan deze volksverlakkerij. Want dat is het. Net als de talloze 'gekochte onderzoeken'. Van een vakblad mag je wel enige kritische diepgang verwachten.
Avatar

gnaues

(11 juli 2017, 10:38)
he han, ouwe socialist... lekker de wereld aan verbeteren?
Avatar

Han

(11 juli 2017, 11:05)
Hallo gnaues. Wat socialisme met dit onderwerp te maken heeft kan ik niet 1, 2, 3 bedenken. Heel benieuwd waar je deze koppeling vandaan weet te toveren. Ik heb bijvoorbeeld geen antipathie tegen een vrije markt en begrijp ook dat een product reclame nodig heeft en gun elke onderneming haar succes van harte. De industrie waartoe Coca Cola behoort weet net als de tabaksindustrie heel goed dat hun producten uiterst schadelijk en verslavend zijn. Vanuit die industrie hoef je niet te verwachten dat ze uit zichzelf met waarschuwingen komen. Snap ik ook heel goed. Maar met financiële inmenging in bijvoorbeeld wetenschappelijk onderzoek en zeker in dit geval waarbij ze doelbewust iets wat leeft als gezond proberen te claimen gaan ze veel te ver.
Avatar

Rob Beemster

(11 juli 2017, 14:39)
Ik had beter moeten formuleren: 'Ik denk drink meer Chaudfontaine. Maar tegen een colaatje zullen ze denk ik ook geen bezwaar hebben'.
Ik zal de laatste zijn die cola gaat lopen aanprijzen. En water drink ik wel uit de kraan.

Gerelateerde items Coca Cola

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events