Product & Design

Coca-Cola Christmas bow-label wint Packaging Innovations Award 2016

Redactie | 24 november 2016, 16:41

Schur Jar Bag wordt tweede met weckpot sta-zak.

Coca-Cola Christmas bow-label heeft de Packaging Innovations Award gewonnen.

In totaal streden 6 genomineerden voor deze award. De winnaar werd aan het eind van de dag gekozen door een vakjury en het aanwezige publiek op de beursvloer van Packaging innovations.

Coca-cola Christmas bow-label

Het BOW label is een smalbaan rotatie oplossing welke toegepast wordt op standaard hoge snelheid etiketteermachines. Het heeft een meerlaagse structuur en is geproduceerd op een speciaal nieuw ontwikkelde machine.

Bow labels werden origineel met de hand gemaakt. Na 18 maanden van R&D, ontwikkelen en veel testen is het BOW label ontstaan. Een wrap around label bestaande uit drie lagen die, net als het standaard label op dezelfde snelheid 40.000 flessen per uur verwerkt kan worden bij de bottelaars. Een hele uitdaging om dit te realiseren voor 39 landen en in 21 verschillende formaten.

De tweede plaats ging naar Schur Jar Bag, een sta-zak door middel van speciale bedrukking en vormgeving het optische uiterlijk heeft gekregen van een weckpot.

De derde plaats ging naar Foodmailer, een duurzaam verpakkingsconcept van Bunzl Retail & Industry.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Avatar

Billy

(23 januari 2017, 12:18)

I agree! The Christmas bow of Cocacola is a hit, nice and creative! Cocacola should pay well for the person who invented this bow.
http://www.pngdown.com/

Gerelateerde items Coca-Cola Innovation Packaging Award

Meer in channel Product & Design
Volg ons


Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs
Adfo Events