(campagne) OHRA: nieuwe campagne met eend

Kari-Anne Fygi, redactie | 20 juni 2011, 8:29

Gisteren is verzekeringsmaatschappij OHRA gestart met een nieuwe campagne met de merkbelofte ‘Direct geregeld’.

In de campagneperiode staan de schadeproducten van de verzekeraar centraal: de auto- en reisverzekering in het bijzonder. Humor is een belangrijk onderdeel in alle uitingen, waaronder tv- en radiocommercials en een YouTube-kanaal.

OHRA: ‘De eend uit de tv-commercial (gemaakt door Doom & Dickson) staat symbool voor hoe verzekeren juist niet moet. Een automobilist moet in de reclame uitwijken voor een eend en raakt daardoor een boom. Bellend met zijn verzekeraar wordt hij keer op keer doorverbonden en verbastert zijn verhaal steeds verder (“Bom in Eend”). Met alle gevolgen van dien. Ook de radiocommercials staan stil bij miscommunicatie tussen verzekerde en verzekeraar (“hulp is pas handig als je er wat aan hebt”). ‘

Over de auteur

Kari-Anne Fygi
Journalist, blogger, eindredacteur van Tijdschrift voor Marketing & Adformatie (Adfo Groep). Lees meer over Kari-Anne Fygi

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Eend

Volg ons


Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events