door Elsbeth Eilander, redactie | 24 januari 2014, 19:37 in Merk
ANR BBDO TCO Zweedse Model

Campagne: Leven als een Zweed

De Zweedse vakbond TCO herinnert de Zweden fijntjes aan het feit dat ze het zo ontzettend goed hebben, in vergelijking tot de rest van de wereld.

Ook in Zweden heeft de vakbond het moeilijk. TCO vindt dat veel leden hun verworven rechten als vanzelfsprekend beschouwen. De vakbond zou veel meer moeten worden beschouwd als een samenwerking tussen werknemers en werkgevers, in plaats van een soort ‘verzekering tegen’.

De campagne moet -op humoristische wijze- laten zien dat de Zweden profiteren van voorzieningen waar alleen de allerrijksten in andere landen toegang tot hebben.

Vijf dagen na lancering van #LikeASwede is de video 187.000 keer bekeken, met 25.000 interacties via social media-kanalen. Alleen Volvo’s Epic Split deed het beter.

Pontus Karlsson, directeur van het bureau achter de campagne, ANR BBDO, zegt tegen de Zweedse krant Dagens Media: ‘We hoopten op een flinke impact, er zit dan ook veel planning achter deze campagne. Wanneer Zweden op hun buitenlandse reizen praten over ouderschapsverlof en hun vele vakantiedagen, kunnen mensen dat bijna niet geloven. We hebben dit dankzij ons Zweedse Model, dus we voelden dat we iets succesvols in handen hadden. Een manier om te laten zien dat je met gezamenlijke afspraken dezelfde voordelen kunt genieten als de allerrijksten in andere landen.’

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Over de auteur

Elsbeth Eilander

redactie

Whitepapers
Populaire blogs