Merk & Strategie

Bonbon-actie van Albert Heijn verloopt niet vlekkeloos

Redactie | 26 juli 2016, 14:49

AH bonbons

Ahold Delhaize deelt pralines uit ter ere van fusie

Koninklijke Ahold en de Delhaize Groep zijn maandag officieel . Om dat te vieren, deelt Albert Heijn vandaag gratis bonbons uit aan klanten. Dat meldt de supermarktketen in diverse landelijke dagbladen.

Meer Belgisch assortiment

&;We hebben goed nieuws: Albert Heijn en Delhaize worden familie’, staat in de advertentie. ‘Om dat te vieren delen we vandaag heerlijke bonbons van Belgische chocolade uit in onze winkels. Het betekent ook dat we nóg meer lekkere Belgische producten in onze schappen krijgen. Dat is het voordeel van samenwerken.&; Welke producten dat zijn, houdt Ahold Delhaize nog even geheim.

Reacties en problemen

De actie verloopt helaas niet helemaal vlekkeloos. Albert Heijn had misschien beter een andere afbeelding kunnen kiezen voor deze advertentie. Op social media blijkt dat klanten teleurgesteld zijn dat ze niet de hele doos bonbons van de foto, maar één chocolaatje cadeau kregen:

 

 

 

 

Verder zijn er klanten die wel een briefje bij hun bestelling kregen, maar geen bonbon:

Over de auteur

Reacties op dit artikel (10)

Comment author avatar
Avatar

Nathaly

(26 juli 2016, 22:59)
En in de winkels hadden ze ook geen bonbons.
Avatar

Bonnix

(27 juli 2016, 3:13)
Het waren niet eens bonbons maar pralines.
Avatar

Ernst-Jan Smids

(27 juli 2016, 8:16)
http://www.jumpcommunicatie.nl
Wat een gelofelijk zielige reacties allemaal op een sympathieke boodschap die inderdaad vast niet overal perfect is uitgevoerd.
Avatar

Dennis

(27 juli 2016, 11:21)
Inderdaad een sympathiek gebaar, maar wel verkeerd ingeschat hoe de boodschap zou overkomen. Met zo'n actie kun je ook een verkeerd beeld over jezelf creëren en daarin kun je de teleurstelling van de klant niet negeren.
Avatar

Anonymous

(27 juli 2016, 12:47)
Ernst-jan niet triest. Toen ik de adv zag, wist ik al dat het mis zou gaan. En ja hoor smiddags in mijn AH geen chocola uitgedeeld. Triest is t beloften te doen die je op tamelijk grote schaal niet nakomt
Avatar

raymond van buuren

(27 juli 2016, 17:41)
deze actie is een goede graadmeter, het toont aan marketing professionals hoezeer haalbaarheid en vlekkeloze executie van elk idee vooraf inschatting behoeft en alleen bij 120% groenlicht verdient
MAAR interessanter is dat het vaststelt hoe ziek blasé verwend en irreëel onze burgers in het leven staan, zou die verdwaalde vluchteling net zo reageren op een sympathiek bedoelde actie? (anonymus reageren ook zo'n fenomeen)
Avatar

gnaues

(28 juli 2016, 8:52)
boehoe... het waren geen bonbons maar pralines... ik voel me gekwetst. ik heb recht op mijn safe space... boehoe
Avatar

Anonymous

(28 juli 2016, 15:34)
Net 6 heerlijke pralines bij mijn boodschappen gekregen. Nu lekker ervan genieten.
Avatar

Christel

(29 juli 2016, 11:44)
Raar dat de actie overal anders wordt uitgevoerd. In Maastricht een zakje met 6 bonbons gekregen, bij aankoop van een bagel en een sapje :)
Avatar

Tamara Schuurman

(29 juli 2016, 11:50)
Afgelopen maandag stond er een hele schotel met bonbons bij de kassa's van de AH Deventerstraat te Apeldoorn. Zag er goed verzorgd uit (zelf niet genomen dus kan niets over de kwaliteit zeggen), was alleen niet duidelijk waarom ze er stonden!

Gerelateerde items Delhaize Ahold Delhaize Ahold

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events