Merk & Strategie

Bier, zomer, muziek: Heineken komt (weer) met speakerkratje

Roderick Mirande, redactie | 5 juni 2015, 11:30

Zomertijd is premiumtijd, Heineken geeft een draadloos speakertje weg bij een 8-pack bier (9,99 euro).

De timing kon niet beter, op de eerste echte zomerse dag van 2015 presenteert Heineken de campagne ‘Pak de Zomer’ (zie televisiecommercial onderaan dit bericht). De brouwer heeft er zin in: &;De ultieme gangmaker van deze zomer is het Heineken Speakerkratje: een wireless en high tech speaker voor je smartphone waarmee je op elke plek een feest kan bouwen. In het park, op het strand of gewoon in de achtertuin.&; Het speakerkratje is vanaf vandaag verkrijgbaar in supermarkt en horeca.

Op herhaling
Het is niet de eerste keer dat Heineken met een speaker in de vorm van een kratje komt. In 2007 kwam de brouwer ook met kleine speakers in de vorm van het Heineken-krat. Die waren destijds aan te sluiten &;op elke mp3-speler of laptop&;. 

Over het Speakerkratje
Deze speaker met Near Field Audio-technologie voor de smartphone is draadloos en heeft volgens Heineken &;een zeer hoogwaardige geluidskwaliteit&;. Het speakerkratje is samen met een 8-pack blik in een actieverpakking verkrijgbaar voor 9,99 euro. In geselecteerde horeca ontvang je het speakerkratje bij een bestelling van een rondje van vijf glazen Heineken bier.

Heineken en muziek
Heineken verbindt zijn naam aan muziek onder meer door zijn aanwezigheid op zomerfestivals zoals Lowlands, Decibel, North Sea Jazz, Mysteryland, Sensation en Concert at Sea. Vanaf eind juni geeft Heineken duizenden tickets weg voor &;de allerbeste festivals&;.

(Bureau: TBWA\Neboko)

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (25)

Comment author avatar
Avatar

Harry

(8 juni 2015, 17:57)
Heel jammer dat geen enkele winkel er bekend mee is laat staan verkoopt. Niemand weet of en wanneer deze actie begint...
Avatar

Willem

(8 juni 2015, 20:37)
Ik heb sinds vandaag een speakerkratje en het is inderdaad goeie kwaliteit wat eruit komt qua geluid. Stond bij mij in de winkel ook niet in de schappen, maar toen ik er om vroeg kon hij wel vanuit het magazijn gepakt worden.
Avatar

Bertie

(9 juni 2015, 9:07)
Wie kan mij vertellen welke supermarkten aan deze aktie meedoen?
Avatar

Jarno

(9 juni 2015, 16:06)
Welke winkels bieden het aan?
Avatar

Pascal

(9 juni 2015, 17:16)
Gewoon even vragen, bij de AH hadden ze hem achter liggen toen ik er naar vroeg.
Avatar

sem

(9 juni 2015, 19:28)
Hoe werkt het
Avatar

marianne

(10 juni 2015, 0:25)
Gall&Gall staan ook in de folder, tis een super ding
Avatar

marianne

(10 juni 2015, 0:27)
Gall&Gall staan ook in de folder, tis een super ding
Avatar

Anonymous

(10 juni 2015, 17:21)
Vandaag 5 stuks gekocht bij AH. Top ding, leuk om weg te geven.
Avatar

Gaaf

(10 juni 2015, 23:37)
Super gaaf ding, snap alleen niet hoe t werkt want je leg phone erop en hij doet t....met nfc uit !
Avatar

Brian

(11 juni 2015, 7:57)
Cool hoe kom ik eraan?
Avatar

den haag

(11 juni 2015, 10:19)
Geef die speaker een goeie geluid ?? (Hard)
Avatar

roos

(11 juni 2015, 21:11)
echt handig en leuk
Avatar

Johan

(12 juni 2015, 20:51)
Mensen kijk eens eerst goed uit je doppen, voordat je deze "ik kan het nergensvinden" onzin plaatst! Gewoon bij Ah en dat al vanaf 5 jun!
Duh...
Avatar

Manuel

(13 juni 2015, 10:34)
Vandaag een 8 pack gehaald op mijn werk, super ding!
Avatar

Pieter

(13 juni 2015, 14:06)
Hoelang duurt dezen actie ?
Avatar

Maria

(14 juni 2015, 12:32)
heb al tig winkels gehad nergens zijn de speaker kratjes te verkrijgen
Avatar

Brinkman

(15 juni 2015, 13:13)
Kratje werkt super! Begrijp dat ze gebruik maken van Near Field Audio-technologie. Enkel wat ik dan apart vind is dat muziek moeiteloos versterkt wordt, maar dat wanneer ik mijn telefoon op luidspreker zet tijdens een telefoongesprek, het geluid niet versterkt wordt. Iemand enig idee wat de technologie hier achter is?
Avatar

edi

(15 juni 2015, 17:18)
mooi geluidje , maar na paar uur doet ie niks meer!
Op advies op laptop aangesloten want dan zou je accu weer herladen maar niks noppes nada :(
Avatar

Art

(17 juni 2015, 0:41)
Vandaag één gekocht in een 8-pack Heineken. Bij een Jumbo in Utrecht. €10,- totaal.
Avatar

Robert

(18 juni 2015, 8:43)
Bij AH in 's-Heerenberg gekocht, stad en land afgebeld. Overal waren ze in 1 dag weg. Mooi ding, heb ik erg veel plezier van deze zomer!
Avatar

Natasja

(18 juni 2015, 19:29)
Vandaag de speaker gekocht bij de AH en erg leuk die speaker hahaha :) Hij kan lekker hard en ook humor dat als je iemand belt terwijl je foon op het speakertje ligt dat je ze hoort op de speaker! Wel een puntje van kritiek is de distributie.. Ik ben bij 2 verschillende jumbo's, een plus supermarkt en een Albert heijn geweest en ze hadden ze alleen bij de AH.. Bij alle 2 de jumbo's zeiden ze dat ze er een paar hadden gehad en er niet meer aan konden komen. Bij de plus waren ze helemaal niet bekend met de actie. En bij de AH stond echt een hele grote berg met die actie verpakkingen. Kon je met je bonus kaart voor €9,99 kopen... Vraag me dan af of de AH ineens de privilege heeft gekregen..
Avatar

B. Smits

(23 juni 2015, 13:19)
Jumbo: niet geleverd gekregen
AH: onbekend
Jan Linders: waar heb je het over

Al met al een leuke actie met een minder goede uitvoering...#jammer
Avatar

lise timmerman

(9 augustus 2015, 16:27)
Tot wanneer is de actie van dit speaker kratje?
Avatar

Veronica Moederscheim

(24 maart 2016, 13:42)
Hallo is het Heineken muziek kratje ook zo ergens te koop ik zal er graag 1 willen hebben Mvg Veronica Email Veroontje50@gmail.com

Gerelateerde items Heineken Speakerkratje Premium

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Populaire blogs

Adfo Events