door Valerie Boersma, redactie | 7 mei 2013, 11:52 in

Nederlandse voornamen op Coca-Cola-verpakkingen

Voor het eerst in de geschiedenis wordt het opschrift "Coca-Cola" deels vervangen door Nederlandse voornamen.

Tijdens de zomercampagne 'Share a Coke', zullen consumenten niet alleen “Coca-Cola” op het drankje aantreffen, maar aan een zijde ook één van de 150 populairste Nederlandse voornamen. Tot en met 31 augustus zullen deze namen verschijnen op losse PET flesjes van 500 ml Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De blikken en andere flessen Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero zijn gereserveerd voor het delen met 'Friends', 'Family', 'Love', ‘You’ en ‘Me’. Coca-Cola wil met deze actie de Nederlandse consument persoonlijk aanspreken. Met de lijst van 150 namen draagt de helft van jongeren geboren in 1983 – 1999 één van de voornamen.

Gepersonaliseerd blikje

Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren. Tot eind augustus reizen deze machines door Nederland. Op shareacoke.nl kunnen consumenten hun eigen blikje Coca-Cola maken en met familie en vrienden digitaal delen.

Als onderdeel van de campagne heeft Coca-Cola aan Drs. Emma van Nifterick, bekend van het blog voornamelijk.nl, gevraagd om onderzoek te doen naar de – populairste - voornamen in Nederland. Uit haar onderzoek komt onder andere naar voren dat de lengte, populariteit en spreiding van voornamen continue veranderen. Meer feitjes:

Commercial:

Reacties op dit artikel (65)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

ariella

(8 mei 2013, 14:33)

hallo..

mijn naam kom je helaas nooit ergens tegen
ik zou het erg leuk vinden om de naam ARIELLA
dan ook eens op een op een flesje tegen te komen :)

groetjes ariella

Avatar

jeroen

(8 mei 2013, 18:28)

hey mijn naam is jeroen en komt overal voor maar ik kan hem nergens meer krijgen

Avatar

demi

(10 mei 2013, 11:11)

hallo ik heet Demi en ik kan mijn naam ook nergens vinden..

Avatar

Jill

(12 mei 2013, 8:59)

Hee mijn naam komt ook niet voor. Zou ik misschien een flesje kunnen bestellen met mijn naam erop?

Gr jill

Avatar

Jessica

(12 mei 2013, 18:48)

Mijn vriend heeft een flesje gevonden met mijn naam en heeft die mij cadeau gegeven ^^.

Avatar

Carmen Girdhari

(15 mei 2013, 7:23)

ik heet CARMEN een bekende naam, zou het ook leuk en uniek vinden om mijn naam op een colablikje te mogen zien
Alvast bedankt
Carmen

Avatar

Shania

(15 mei 2013, 17:45)

Hey!
Weet er iemand waar je de naam SHANIA kan vinden?

Avatar

Naima

(17 mei 2013, 20:58)

Ik zou het leuk vinden om mijn naam 'NAIMA' op een flesje te zien.
Gr Naima

Avatar

Damzo

(22 mei 2013, 21:11)

Ons team is kampioen geworden,waar kan ik blikjes cola kopen met de namen er op?
Mvg Lambert Damzo

Avatar

NIENKE

(23 mei 2013, 19:23)

weet iemand waar je de naam NIENKE kan vinden ??

xxbeliebernienke

Avatar

ewoud

(24 mei 2013, 16:02)

ik kan ook mijn naam niet vinden misschien weet iemand waar ik hem kan halen of bestellen

Avatar

elias

(24 mei 2013, 16:10)

ik zou heel graag de naam elias eens zien

Avatar

Jose

(25 mei 2013, 17:40)

Waar kan je de lijst met de namen vinden dan?
Ben heel Google aan t afstruinen voor de 150 populairste Nederlandse namen

Avatar

Tattiana

(26 mei 2013, 15:46)

ik zou heel graag de naam Tattiana of Andy op een flesje zien staan.

Kan je deze ergens bestellen?

Avatar

Zino

(26 mei 2013, 16:41)

Zino is de naam!!!

Avatar

christel

(26 mei 2013, 18:24)

stef meglin christel

Avatar

Sylvie

(26 mei 2013, 19:53)

Kan iemand helpen aan een fles met de naam Mandy op aub? Sylviedeville@hotmail.com

Avatar

Mugen

(27 mei 2013, 9:43)

Ik wil zooo graag mijn eigen naam ik ben de stad afgegaan en mij hebben ze niet ! :((( mijn naam is MUGEN

Avatar

kenny

(27 mei 2013, 19:05)

Ik noem kenny zou het aprecieeren als men naam ook eens op en flesje staat want wil er wel Zo 1tje bedankt

Avatar

Mike van Rijn

(28 mei 2013, 14:23)

Namen op Nederlandse flesjes:
Alexander • Angela • Anna • Anne • Anouk • Bart • Bas • Bastiaan • Bianca • Brian • Chantal • Charlotte • Christiaan • Claudia • Cor • Daan • Daniël • Daniëlle • Danny • Daphne • David • Demi • Denise • Dennis • Dylan • Eline • Ellen • Erik • Erwin • Esther • Eva • Femke • Fleur • Frank • Gerrit • Hendrik • Ilse • Inge • Iris • Jacob • Jan • Jasper • Jeffrey • Jelle • Jennifer • Jeroen • Jesse • Jessica • Joey • Johan • Joost • Jordy • Joris • Joyce • Judith • Julia • Kelly • Kevin • Kim • Kimberley • Kirsten • Koen • Lars • Laura • Laurens • Leonie • Lieke • Linda • Lisa • Lisanne • Lotte • Luuk • Maaike • Maarten • Mandy • Manon • Marcel • Maria • Marieke • Marinus • Mariska • Marjolein • Mark • Marloes • Martijn • Matthijs • Melanie • Melissa • Merel • Michael • Michel • Michelle • Michiel • Mike • Naomi • Nathalie • Nick • Nicky • Nicole • Nienke • Nina • Patricia • Patrick • Paul • Peter • Pieter • Pim • Priscilla • Remco • Rianne • Ricardo • Richard • Rick • Rob • Robert • Robin • Romy • Ronald • Roy • Ruben • Sabine • Samantha • Sander • Sandra • Sanne • Sarah • Saskia • Sebastiaan • Sharon • Simone • Sjoerd • Sophie • Stefan • Stephanie • Steven • Stijn • Suzanne • Sven • Tamara • Tessa • Thijs • Thomas • Tim • Tom • Vera • Vincent • Wendy • Wesley • Willem • Wouter

Avatar

achmed

(29 mei 2013, 13:07)

mijn naam staat er niet tussen. en ik vind dat helemaal niet leuk. ik hoop dat alle mensen waar de naam wel van erop staat KANKER krijgt groetjes achmed uit amsterdam

Avatar

Mike

(29 mei 2013, 14:38)

Achmed uit Amsterdam is homo. Niet op ons afreageren ouwe kontenlikker. Groetjes Mike

Avatar

bo

(29 mei 2013, 19:20)

Hallo, ik ben bo en vind nergens mijn naam op een flesje, ik zou het tof vinden moest hij eens verschijnen! Grts

Avatar

esmee

(30 mei 2013, 5:20)

ik zie nergens mijn naam esmee ik zou het heel leuk vinden om mijn naam op een flesje te kopen in de winkels en de naam kingsley zo heet een jongen maar die kan ik ook nergens vinden
gr esmee

Avatar

Kevin

(30 mei 2013, 10:28)

eej met8 als het je niet bevalt flikker dan op terug naar Afghanistan en ga kijken of je daar een berm bom vind met je naam erop, en zo ja ga er even op staan mongool.

Avatar

Anoniem

(30 mei 2013, 12:30)

hey achmed alles goed jonge ik heb slecht nieuws voor je je heb kanker gekregen van alla ik zij zo tegen alla waarom heefd achmed dat dan gekregen en alla zij eigenschuld dikke bult hahahah ik hoop echt dat jij het ook krijg man verekte mongool

Avatar

Anoniem

(30 mei 2013, 12:33)

achmed eigenschuld dat er mensen zo over je denken dan het je dit maar niet mogen zeggen is niet verkeerd bedoel maar als mensen gaan spotten met ziektes zonder enkele reden is het zijn eigenschuld dat mense zo over je gaan praten en doe gewoon normaal man jij ben gewoon ziek in je hoofd
als jij dit ooit zal krijgen heb ik geen medelijden met je

Avatar

Reaper666

(30 mei 2013, 19:42)

Komt een Achmed bij de dokter met een kikker op zijn hoofd. Zegt de dokter: wat is er aan de hand? Waarop de kikker antwoord: Ik heb een gezwel aan me kont......................................................................................................................................................

Moraal van dit verhaal: Achmed jij bent niks meer dan een stukje ziekte kiem. Een misselijk makend stukje braaksel. Sterf jij vieze vuile jihaad rug ridder die er rond loopt, neem je fatma mee en vlieg op je tapijt naar mekka en ga daar lopen klagen tegen die klaagmuur van jullie.

Een normaal mens wenst niemand die ziekte

Avatar

Sabine

(31 mei 2013, 17:46)

Hoi mn naam staat er tussen maar bij ons in de supermarkt hebben ze mijn naam niet kan je een flesje miss bestellen
Sabine

Avatar

Nancy

(1 juni 2013, 10:51)

Mijn naam is Nancy.
Alleen kan je mijn naam nergens vinden!
Dat vind ik heel jammer....!
Zou er misschien een coca cola fles ergens te vinden zijn met de naam :Nancy?

Avatar

Robert

(1 juni 2013, 11:06)

"Achmed uit Amsterdam" is vast een Thomas uit Capelle a/d Ijssel die het leuk vindt ethnische minderheden in een slecht daglicht te plaatsen.

Avatar

Mikki

(2 juni 2013, 10:51)

mikki is niet zo'n bekende naam maar wel leuk voor op een cola blikje??

Avatar

Moeder

(3 juni 2013, 13:06)

Kunnen de (haat)berichten van/over ene A'med uit A'dam verwijderd worden AUB

Avatar

mama knows best

(3 juni 2013, 13:07)

Kunnen de (haat)berichten van/over ene A. uit A'dam verwijderd worden AUB?

Avatar

I.M.

(3 juni 2013, 13:14)

Namens velen geïntresseerden NOGMAALS de vraag hoe/waar een flesje of blikje te verkrijgen als de gewenste naam niet in de shortlist staat?
Is er een tourlist vd BlikjesMaker?
Ik wil mijn dochter voor haar 18e verjaardag graag eentje kado doen. Reactie graag niet op dit forum, maar via mailadres zoals opgegeven.

(NB: Het is uitermate verbazend dat de uitermate populaire naam Mohammed er niet bij staat. Dit staat helemaal los van al dat gepolariseerde gewauwel)

Avatar

monique

(4 juni 2013, 9:58)

Ik wil natuurlijk ook een eigen flesje! zouden jullie geen Monique kunnen fixen?

grtz!

Avatar

Priscilla

(4 juni 2013, 17:58)

Hallo mijn broer heet Yordi en die naam vind je nooit en zou ook leuk zijn de naam Najib groetjesss

Avatar

Pauline

(5 juni 2013, 10:21)

mijn naam heb ik nog niet gezien..
iemand wel?

Avatar

Sem

(5 juni 2013, 10:32)

Sem is er niet

Avatar

Fiona

(5 juni 2013, 17:48)

Naam fiona zou ook leuk zijn ze zoekt die al een tijdje . . . Dank je wel

Avatar

Aurora & Boreas

(6 juni 2013, 13:26)

haha hoii ik heet ' AURORA ' en mijn naam bestaat er niet.
mn broertje hun namen zijn: '' BOREAS' en de andere ' CAYETANO' kan die worden gemaakt?

xxx

Avatar

jermain

(6 juni 2013, 17:26)

ik heet jemain maar dat flesje bestaat niet ik vindt het wel jammer

Avatar

Bart Meerbach

(7 juni 2013, 13:36)

kan iemand de naam 'edolie' maken?

Avatar

bibi

(8 juni 2013, 16:04)

hee ik ben bibi zo als je ziet maar mijn naam komt ook nooit voor kunnen jullie iets regelen en probeer het niet alleen te regelen voor mij maar probeer het ook voor iedereen te doen en PS: ik wrd niet boos als het niet kan

Avatar

Don

(8 juni 2013, 19:47)

Mijn naam (Don) moet ook voorkomen!

Avatar

sara h

(9 juni 2013, 12:14)

hallo een super goeie vriendin van me kan nergens haar naam vinden, haar naam is OCTAVIE wil je een flesje maken aub?

Avatar

Kalina

(12 juni 2013, 18:06)

Deze is voor mijn papa (Marcel)

Avatar

henry

(13 juni 2013, 8:27)

Heb 4 kinderen alleen van 1 is er geen flesje verkrijgbaar namelijk met de naam raymond vind dit heel jammer

Avatar

Emmina

(13 juni 2013, 16:47)

Ik heet emmina en ik heb een naam die bijna nooit voorkomt dus ik zou graag een keer mijn naam op een flesje willen zien

Avatar

Emma

(14 juni 2013, 16:55)

Mijn naam staat er ook niet bij maar het is wel de bekendste naam van Nederland.

Pagina's