Insights & Trends

Bavaria groeit autonoom en door overnames

Roderick Mirande, redactie | 13 april 2017, 16:57

De omzet van de Brabantse brouwer steeg met een kleine 15 procent.

Bavaria noteert in 2016 een recordomzet. Het ging van 531 miljoen in 2016 naar 610 miljoen vorig jaar. Het nettoresultaat groeide van 30 naar 33 miljoen. Bavaria produceerde in 2016 ruim zeven miljoen hectoliter bier in zes brouwerijen en is nu in meer dan 130 landen aanwezig.

In 2016 deed de brouwer ook een aantal forse investeringen. Dat resulteerde in een investeringstoename van 34 miljoen in 2015 naar 51 miljoen in 2016.

Innovaties
Naast de investeringen kwam Bavaria ook met een aantal productinnovaties. Zo introduceerde Bavaria als eerste grote Nederlandse brouwer glutenvrij bier onder de naam Bavaria Premium Pilsener Glutenvrij.

Marketingcommunicatie
Eind 2016 introduceerde Bavaria ook de nieuwe internationale merkcampagne ‘Welcome to the Family’. Na vijftien jaar nam Bavaria afscheid van de slogan ‘Zo, nu eerst een Bavaria’. De brouwer: ‘We communiceren nu vanuit de kracht van het familiebedrijf. Bier verbroedert en brengt mensen samen en deze universele boodschap dragen we eerst in Nederland uit en vervolgens in alle landen waar Bavaria actief is.’

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Bavaria Jaarcijfers 2016

Meer in channel Insights & Trends

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events