Merk & Strategie

Asics verlengt hoofdsponsorschap Dam tot Damloop

Redactie | 12 juli 2017, 15:51

Al sinds 2012 is het merk hoofdsponsor van het evenement.

Asics heeft het hoofdsponsorschap van de Dam tot Damloop met vier jaar verlengd. In 2012 werd Asics de hoofdsponsor van het grootste hardloopevenement van Nederland. De succesvolle samenwerking tussen organisator Le Champion en Asics is nu uitgebreid tot en met 2020.

Bijna uitverkocht
Asics is marktleider op het gebied van hardloopschoenen. De Dam tot Damloop beleeft op zondag 17 september de 33e editie. De 45.000 startbewijzen voor de 10 Engelse Mijl zijn uitverkocht.

Op zaterdagavond 16 september kunnen 15.000 lopers meedoen aan de Damloop by night 5 Engelse Mijl. Voor dit onderdeel zijn nog een beperkt aantal startbewijzen beschikbaar.

Beide partijen tevreden
‘Wij zijn zeer verheugd met de verlenging van het hoofdsponsorschap van Asics. Een toonaangevend sportmerk, waar net als bij Le Champion de sport zelf nadrukkelijk centraal staat. Dit heeft geleid tot een succesvolle en innoverende samenwerking, die we de komende vier jaar met trots zullen doorzetten. Wij streven er beiden naar om onze deelnemers met een optimale voorbereiding op een gezonde manier te laten genieten van het loopfeest waar de Dam tot Damloop voor staat’, aldus Jacques Loomans, directeur van Le Champion.

Paul Hartman, Sports Marketing Manager Asics: ‘De Dam tot Damloop is voor ons al jaren een perfecte gelegenheid om met veel verschillende hardlopers in contact te komen. Zeker nadat de Damloop by night op de zaterdagavond aan het event werd toegevoegd. Het is voor ons dan ook niet meer dan logisch om door te gaan als hoofdsponsor van een geweldig event dat volop in beweging is.’

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dam tot Damloop Asics

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events