Merk & Strategie

Albert Heijn nummer 1 in eerste Merken Top 40

Redactie | 1 november 2016, 6:08

Vanaf nu iedere week een overzicht van de populairste merken van Nederland.

Nederland is een nieuwe en unieke chart rijker: de Merken Top 40. Deze chart brengt wekelijks de populariteit van merken in Nederland in kaart. De Merken Top 40 wordt vandaag gelanceerd tijdens het Grote Marketing Congres. De nummer 1 van deze week: Albert Heijn, gevolgd door Jumbo en Kruidvat.

De Merken Top 40 wordt samengesteld op basis van drie bronnen, te weten marktonderzoek, mediabestedingen en social media buzz.

DVJ Insights, Nielsen en Buzzcapture, de data partners van de Merken Top 40, leveren de data uit deze bronnen. 

Erik de Zwart (voorzitter Stichting Top 40) en Lucas Hulsebos (partner bij DVJ Insights) presenteren tjidens Het Grote Marketing Congres de eerste resultaten. Mister Top 40, Erik de Zwart, geeft aan: ‘Ik ben enorm blij met de Merken Top 40! We weten vanuit de muziek dat mensen gek zijn op lijstjes. De Top 40 is al 50 jaar een begrip en dat hopen we natuurlijk ook te zien met de Merken Top 40. Want wat voor muziek geldt, geldt ook voor merken. Die worden allang niet meer alleen door marketeers gebouwd, maar ook door consumenten zelf natuurlijk via social media. Dat gaan we nu wekelijks inzichtelijk krijgen.’

De chart van deze week:

De wekelijkse chart is gratis te vinden via de website en op Adformatie.nl. 

De Merken Top 40 is een initiatief van onder meer Stichting Top 40. De Merken Top 40 wordt geleid door Business Ranking Research BV, die opdracht geeft tot de wekelijkse samenstelling van de lijst van 40 meest populaire merken.

 

is inmiddels gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Jumbo het stokje heeft overgenomen van Albert Heijn.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Ernst-Jan Smids

(1 november 2016, 7:35)
Zie ik HEMA over het hoofd? Kan toch niet waar zijn?
Avatar

Sander

(1 november 2016, 7:51)
Samsung wel maar bv Apple niet? Er is in diverse kanalen natuurlijk wel veel te doen geweest rondom (brandbaar) Samsung de laatste weken.
Avatar

Jacques Peters

(1 november 2016, 8:58)
Lijstje...., altijd mooi.

Straks als het koud en vochtig wordt en de auto's starten niet meer, de ANWB op een dag 7.000 keer of meer moet uitrukken, staan ze er in.
Met Sinterklaas en Kerst, komen vast de e-commerce sites hoog in de TOP 40...
Avatar

Herman Bolle

(1 november 2016, 11:23)
Populariteit? Ik zie in de top 40 eerder een sterke relatie met mediabestedingen. En dat is wat anders! Sterke (NL) 'oermerken' ontbreken. Waar zijn KLM, DE, Hema, ANWB, Mona, Bolletje, etc.? Normaal staan deze merken wel hoog in populariteitspolls.
Avatar

Hans

(4 november 2016, 13:07)
Eh, ik klik op de link "Albert Heijn nummer 1 in eerste Merken Top 40 " maar als ik op merkentop40.nl kijk staat Jumbo op 1?

Gerelateerde items Merken Top 40 Albert Heijn

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events