Marketing Technology

Albert Heijn goes techie met slimme koelkastmagneet Hiku

Redactie | 13 april 2017, 12:25

De supermarkt doet een test met een koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten.

Albert Heijn start een test met Hiku. Dat is een slimme koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten.Door boodschappen in te spreken of producten te scannen met Hiku worden ze toegevoegd aan het boodschappenlijstje in de Appie app en op ah.nl. Het idee is dat klanten vervolgens met dit lijstje naar de winkel kunnen of de producten in één klik toevoegen aan hun bestelling. Albert Heijn claimt dat het de eerste is die een dergelijke technologie test.


Even de boodschappen inspreken op de Hiku

Albert Heijn: 'Uit een rondvraag onder klanten blijkt dat ruim 70% gebruik maakt van een boodschappenlijstje bij het boodschappen doen. Veel klanten vergeten daarbij wel eens iets op het lijstje te zetten of zij vergeten het boodschappenlijstje mee te nemen naar de winkel. Het maken van een compleet boodschappenlijstje wordt een stuk makkelijker en leuker met Hiku: een klein apparaatje, met een microfoon en een barcodescanner, dat verbonden is met het WiFi thuisnetwerk. Spreek de boodschappen in of scan ze met de Hiku en ze worden automatisch toegevoegd aan je lijstje in de Appie app en op ah.nl. Vervolgens kunnen klanten boodschappen doen zoals zij dat het liefst willen: in de winkel kopen, thuis laten bezorgen of ophalen bij een Pick Up Point. In onder andere Amerika en Frankrijk wordt de Hiku al door supermarkten aangeboden, het is voor het eerst dat deze gadget in Nederland wordt getest.'

Om te kijken of klanten de Hiku een handig hulpmiddel vinden bij het maken van een boodschappenlijstje, nodigt Albert Heijn tweehonderd klanten – zowel klanten die hun boodschappen in de winkel doen als klanten die de boodschappen online bestellen - uit mee te doen aan een test. Zij ontvangen kosteloos een Hiku om die gedurende twee maanden te testen.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Albert Heijn Hiku

Meer in channel Marketing Technology

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs

Adfo Events