Insights & Trends

Dit zijn 6 punten waarin je met digitale service het verschil kunt maken

Linda Schulte, blogger | 17 maart 2017, 6:40

Wie zijn de beste dienstverleners?

Een keer per jaar wordt er op reviewplatform Opiness.nl gekeken naar wie volgens de Nederlandse klanten de beste dienstverleners zijn. De 2017-winnaars van de : Allsecur, Bol.com, Ditzo, Holland America Line, Italiëplein, Fuif.nl, Knab, Transavia, UnitedConsumers, Vliegtickets.nl, XS4ALL, Picnic en Youfone. Wat maakt hen nu zo goed? Opiness.nl analyseerde 1.400 reviews van de winnaars.

1. Nakomen van de beloften (32 procent)
In een derde van de reviews kwam ter sprake dat de bewuste winnaars waarmaakte wat was beloofd. Dit gold trouwens ook de prijsvechters, klanten wisten wat zij konden verwachten en daarmee zijn de bedrijven dus betrouwbaar.

2. Het leveren van snelheid en gemak door digitale service (20 procent) 
In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie. Snel alles regelen, snel leveren, snel communiceren, ieder jaar wordt het nog meer geroepen in de reviews. Het is duidelijk dat technologie goed en effectief inzetten onontbeerlijk is geworden om klanten te behouden en te winnen door dienstverlenend Nederland.

3. Persoonlijke en deskundige service (18 procent)
Om de beste dienstverlener van Nederland te worden in je sector dien je vriendelijk, gastvrij, hulpvaardig, deskundig en enthousiast te zijn. Proactief personeel met kennis en inlegvermogen mogen niet ontbreken.

4. De juiste prijs (8 procent)
De consument weet door het internet goed wat er te koop is voor zijn geld en is prijsbewust. Deze moet kloppen, ook voor de winnaars met hun hogere servicelevel dan andere aanbieders.

5. Verras! (6 procent)
De winnaars deden alles goed tot perfect, deden dit conform verwachting en voor de juiste prijs. Maar zij wisten ook de glimlach te stimuleren door een kers op de taart te plaatsen in de vorm van een extraatje of een verrassing.

Conclusie: tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Een goed online platform (app, chatten of sociale media) waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt ervoor dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.

Meer in channel Insights & Trends

Volg ons


Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs