Wat is een ‘like’ waard?

Frans Jan Boon, blogger | 4 oktober 2010, 11:20

Twee euro, om precies te zijn. Skoda Belgium trekt dit bedrag af van de nieuwwaarde van een Skoda Fabia voor iedere ‘like’ die deze auto op de Skoda Facebook page ontvangt.

Besluit je binnen 48 uur om deze auto te kopen dan schaf je die aan voor de verlaagde prijs van dat moment. Kaapt een ander dit scheurijzer voor je neus weg dan moet je wachten op de volgende Fabia die via dit ‘veilingmodel’ wordt aangeboden.

Natuurlijk is 2 euro niet veel (de afbeelding toont een korting van 1 euro maar dat bedrag is door Skoda al verdubbeld) en moet je in een Fabia willen rijden, maar de vereiste inspanning bedraag slechts één muisklik. Voor Skoda heeft deze actie met een groot viraal effect: ‘like’ jij de Fabia dan weten al jouw vrienden dit ook, worden zij op de actie geattendeerd, etc.

Mooi staaltje social commerce.

Over de auteur

Frans Jan Boon
Frans Jan Boon
Met mijn bedrijf Add to Friends zorg ik ervoor dat websites en webshops beter bezocht worden en meer resultaat opleveren. Dit doen wij door websites en webshops beter vindbaar te maken, en campagnes en conversies te optimaliseren.

Reacties op dit artikel (6)

Avatar

Michael Kouwenhoven

(4 oktober 2010, 11:31)

Favia? Fabia!

Avatar

(4 oktober 2010, 22:54)

Ik wacht even tot de prijs voor zo'n Fabia is gedaald tot zeg maar zo om en nabij de 0 euro. Moet mogelijk zijn met voldoende like's

Avatar

(5 oktober 2010, 7:13)

@Frans Jan Boom

Ok, jij mag 'm hebben. Ik ga toch maar voor een echte auto, full electric ook nog eens, de C-X75 http://bit.ly/b8vBxu

Gerelateerde items Social Media Social Commerce Skoda