Joost Augusteijn

14 artikelen |  blogger  | Channels: Merk & Strategie

Positioneringsspecialist bij de Positioneerders

Ik ben werkzaam als positioneringsspecialist bij de Positioneerders. Mijn drijfveer is om ondernemingen zich optimaal te laten positioneren voor de toekomst. Het streven is een balans tussen de eigen identiteit van de organisatie (inside-out) en de behoeftes van de markt (outside-out). Dus meegaan met de tijd, en daarin jezelf blijven en jezelf ontwikkelen. Enkele trefwoorden: positionering, strategie, identiteit, cultuur, waarden, klantbehoeftes, marktontwikkelingen, groeisegmenten, concurrentie, storytelling, naamgeving, rebranding, merkportfolio, merkbescherming, merkallianties. Hiervoor was ik werkzaam bij de Rabobank Groep, en eindverantwoordelijk voor de merkstrategie van de Rabobank Groep en het communicatie onderzoek van de Rabobank. Eerder werkte ik bij beleggingsmaatschappij Robeco en muziek- en filmmaatschappij Universal. Verder ben ik lid van de Raad van Advies van SWOCC en jurylid voor TrendWatcher Of The Year (TWOTY).

Artikelen van Joost Augusteijn