Marketing Technology

Drie voordelen die u zal missen door geen online reviews te gebruiken

Advertorial | 7 juni 2017, 14:21

Tegenwoordig spenderen klanten uren online om dingen op te zoeken over producten die ze graag willen hebben. Door een groot aantal gedeelde ervaringen achtergelaten door andere klanten kunnen ze een mening vormen over een product en beslissen wat ze kopen. Dit koopgedrag werd gefaciliteerd door de toegankelijkheid van informatie vindbaar online die vervolgens bedrijven riep om recensies te integreren in de ontwikkeling van hun marketingstrategieën. Het doel is om de klanten de beste behoeften te kunnen geven, maar ook om de beste innovatie te runnen.

Algeheel zijn reviews een goudmijn voor bedrijven op zoek naar succes en bieden geruststelling die klanten nodig hebben voor ze beslissen of ze een product of service willen kopen. Laten we gaan kijken naar de 3 voordelen die ieder merk zal missen door de kennis van online reviews niet te gebruiken.

Toenemende omzet
Gebaseerd op een enquête gepubliceerd op invest.com, zijn klanten 31% meer geneigd om een aankoop te doen bij een bedrijf met goede reviews. Ze vertrouwen op de reviews dat deze hun genoeg kan begeleiden in het vertrouwen van het merk en of wat de koopbeslissing gaat worden. Deze reviews geven de kans om de reputatie te versterken en om de inhoud van de website te verbeteren. 

Klanten begrijpen
Een van de belangrijkste focuspunten van het merk is klantretentie. Door de klanten de kans te geven hun mening te uiten, kun je de het gevoel van een hechte band met je klant accentueren. 

Al deze gegevens staan je toe om de markt makkelijker te analyseren. Vervolgens kun je leren van deze meningen, en erachter komen wat de sterke en zwakke punten van je product zijn. Tot slot, het omzetten van de klant zijn idee in innovatie op het product kan ongelooflijke loyaliteit en betrokkenheid opbouwen.

Toenemende geloofwaardigheid
Online reviews werken als een bijkomende markt campagne, En verstrekte essentiële informatie voor weinig geld naar een groot spectrum aan klanten. Een groot aantal reviews, positief of negatief, hebben een grote invloed op je bedrijf. 

Een negatieve mening moet zo snel mogelijk behandeld worden, want dit laat potentiële klanten zien dat je snel reageert en je daadwerkelijk om je klanten geeft. Als een merk een snelle oplossing kan regelen en zijn klanten kan laten zien hoe snel ze hun product of service hebben verbeterd, maken ze een grote loyale band met hun klanten.

Uw beste bondgenoot om klanttevredenheid te volgen
Het proces om reviews te verzamelen, structureren en transformeren naar huidige inzichten is moeilijk werk. Met Wonderflow kun je dit allemaal doen met het gemak van een klik. Het bedrijf biedt een groot spectrum aan markten, hieronder vallen Consumentenelektronica, FMCG, luchtvaartmaatschappijen en nog veel meer.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Contacteer ons via hello@wonderflow.co

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar