Insights & Trends

Campagnemanagement op basis van AI resulteert in 35% hogere conversie

Redactie | 8 augustus 2017, 11:14

Bannersets die direct gekozen worden door deep learning algoritmes doen het beter dan de sets gekozen door marketeers.

Retargeting technologieprovider RTB House analyseerde onlangs een groot aantal datasets om uit te vinden of een AI-aanpak kan leiden tot een hoger conversiepercentage, dan wanneer een marketeer zijn ‘natuurlijke instinct’ gebruikt bij het kiezen van de juiste bannerset.

Er werd onderzoek gedaan naar gebruiker-interacties tussen twee bannersets, waarvan er één gekozen werd door een marketeer en de andere door een zelflerend algoritme op basis van deep learning.

RTB House selecteerde een subset van banners die het effectiefst zijn gebleken op het gebied van klikfrequentie (CTR) in eerdere campagnes voor klanten in Turkije, Rusland en Nederland. Onder andere bij een campagne van online winkelplatform Beslist.nl.

Vervolgens werden gelijktijdig campagnes gedraaid met banners die direct gekozen werden door deep learning algoritmes, en met de sets gekozen door marketeers.

Resultaten
Na een week bleek dat zowel de CTR als het uiteindelijke conversiepercentage hoger was bij de banners die geselecteerd waren op basis van het zelflerende algoritme.

  • Tot 35% hogere conversieratio
  • Gemiddeld 7% hogere CTR
  • Tot 28% meer verkeer

Channels: Insights & Trends

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items machine learning algoritme

Meer in channel Insights & Trends

Volg ons


Van onze partners

Whitepapers