Merk & Strategie

Ambitieus Rituals plaatst marketing in the lead

Luuk Ros, blogger | 7 mei 2014, 10:14

Het Nederlandse cosmeticamerk Rituals voegt zijn E-commerce en Communications team samen en zet voormalig CEO Gucci Group Robert Polet in de RvC

De nieuwe afdeling met e-commerce en communications zal worden aangestuurd door René Repko in zijn nieuwe rol van Chief Marketing Officer. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. Repko heeft als opdracht de omni-channel strategie, waar Rituals sterk in gelooft, de komende twee jaar succesvol uit te rollen. Repko was eerder Marketing Directeur bij onder andere HEMA en Sligro.

70 winkelopeningen
Rituals groeit momenteel hard. Het bedrijf realiseerde in 2013 een omzetgroei van 30%. Het eerste kwartaal van 2014 laat vergelijkbare groeicijfers zien. Op dit moment opent Rituals één tot twee winkels per week. Groeimarkten zijn Duitsland en Zweden. Door de opening van twee winkels in New York is onlangs ook de eerste stap gezet in de Verenigde Staten. Alleen al voor 2014 staan 70 winkelopeningen op de planning.

Luxemerken
Als opvolger van CFO Rogier van Veenendaal is Maartje Bouvy benoemd. Rituals verwacht dat zij met haar uitgebreide ervaring als CFO voor verschillende internationaal opererende organisaties een belangrijke bijdrage leveren aan de ambitie om uit te groeien tot een wereldspeler. Voorheen was Bouvy werkzaam als Vice President Finance bij KPN Netco; eerder was zij CFO van Royal Haskoning. Met de benoeming van Bouvy komt een einde aan de tijdelijke opdracht van haar voorganger Rogier van Veenendaal. In de afgelopen twee jaar heeft hij volgens het bedrijf zelf ‘een sterke financiële en administratieve basis gecreëerd, die een belangrijke bijdrage levert aan de verdere internationale expansie van Rituals’. Op 1 juni aanstaande start Robert Polet als voorzitter van de Raad van Commissarissen. Naast Polet bestaat de RvC uit Tom Heidman, Jaap Lagerweij en Paul Frohn. Polet heeft ervaring als CEO van de Gucci Group en brengt een uitgebreid internationaal netwerk en veel kennis van luxemerken mee naar de Raad van Commissarissen.

Channels: Merk & Strategie

Over de auteur

Luuk Ros
Hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing Lees meer over Luuk Ros

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Rituals Repko polet

Meer in channel Merk & Strategie

Volg ons


Van onze partners